
Ariston gázkazán karbantartás: gyakori hibakódok és megoldásuk kulcsa
Nem kell azonnal pánikba esnie
Amikor egy hibakód megjelenik a kijelzőn, természetes, hogy elsőre ijesztőnek tűnik, hiszen a fűtés vagy melegvízellátás a mindennapi komfort része. Fontos azonban tudnia: a hibakód nem feltétlenül jelent nagy bajt. Sokszor egy rövid áramtalanítás vagy újraindítás után a kazán ismét hibátlanul működik, így először érdemes lehet ezzel is próbálkoznia.
A hibakód jelentését mindig ellenőrizheti a kazán kezelési útmutatójában, ahol részletes leírást talál az adott számról, és arról is, hogy milyen lépések javasoltak. Ha épp nincs kéznél a kézikönyv, nem kell kétségbeesnie: a gyártó hivatalos weboldalán, vagy egy rövid internetes kereséssel is könnyedén rátalálhat a leggyakoribb hibakódok magyarázatára. Ugyanakkor jó azt tudnia, hogy az Ariston gázkazánok egyes modelljei között lehetnek eltérések a kódok jelentésében, ezért mindig az adott készülékhez tartozó leírást vegye alapul.
A leggyakoribb hibakódok és magyarázatuk
Az 501-es hibakód azt üzeni, hogy a gyújtás nem sikerült. Lehet, hogy csak pillanatnyi gáznyomás-ingadozás okozta, de előfordulhat gyújtóelektróda-hiba is. Egy újraindítás sokszor megoldja, de ha a hiba visszatér, ne kísérletezzen, ilyenkor már szerelőre van szükség!
A 108-as hibakód alacsony víznyomásra figyelmeztet. Ez gyakori a fűtési szezon elején, hiszen a nyári hónapokban a rendszerből apránként távozhat a víz. A feltöltés egyszerű művelet, de ha rövid időn belül ismét leesik a nyomás, az már komolyabb gond, például szivárgás jele is lehet. Ezt is célszerű szakemberrel ellenőriztetnie.
Ha a kijelzőn 103 vagy 104 jelenik meg, a kazán vízkeringetési hibát észlelt. Ez akár egy elakadt keringetőszivattyú, eltömődött szűrő vagy a rendszerben rekedt levegő miatt is lehet. A légtelenítés néha segít, de a biztonság kedvéért ilyenkor is ajánlott hozzáértő szakembert hívnia.
Az Ariston gázkazán karbantartása nem luxus, hanem biztonság kérdése
Sokan csak akkor hívnak szerelőt, amikor a kazán már nem működik, pedig az éves megelőző karbantartás rengeteg bosszúságtól kímélheti meg. A rendszeres ellenőrzés során a szakember nemcsak megtisztítja az égőt és a hőcserélőt, hanem ellenőrzi a gáznyomást, a biztonsági rendszereket és a keringetést is. A karbantartás alkalmával a szűrők tisztítása, a tömítések ellenőrzése és a hőcserélő vízkőtelenítése is fontos része a munkának. Ezzel nemcsak a meghibásodás esélye csökkenhet, hanem a készülék hatásfoka is javulhat, és ez a fűtésszámlájának is szemmel láthatóan jót tehet.
Nézze meg Ariston-kínálatunkat, ha pedig segíthetünk kiválasztani az új készülékét, forduljon hozzánk bizalommal! Várjuk szíves megkeresését.